Taşınmaz İpotek Ediyorum - Ticari İşlemler -

27.03.2014
TİCARİ İŞLEMLER İÇİN TAŞINMAZ İPOTEK EDİYORUM SAYFASINI SEÇTİNİZ.
 
Eğer banka ya da bir finans kurumundan kullanılan kredi için gayrimenkul ipotek edeceksiniz aşağıdaki bilgiler doğrultusunda hareket etmeniz işlemlerinizi doğru ve hızlı yürümesi açısından önemlidir.
 

TAPU İŞLEMLERİ İÇİN GEREKLİ EVRAKLAR

 

* Taşınmazın sahibinin (İpotek verenin) nüfus cüzdanı aslı ve fotokopisi
* Taşınmazı sahibinin son altı ay içerisinde çekilmiş bir adet renkli vesikalık fotoğraf
* Taşınmazın sahibi vekaletname kullanıyor ise vekilin; düzenleme şeklindeki vekaletnamesi aslı, nüfus cüzdanı aslı, son altı ay içerisinde çekilmiş 1 (bir) adet renkli vesikalık fotoğraf
* İpotek veren Şirket ise şirketin yetki belgesi aslı, şirket yetkilisinin nüfus cüzdanı aslı ve fotopisi, şirket kaşesi, imza sirküleri, varsa vekilin; düzenleme şeklindeki vekaletnamesi aslı, nüfus cüzdanı aslı, son altı ay içerisinde çekilmiş bir adet renkli vesikalık fotoğraf
*Taşınmaz kat mülkiyeti veya kat irtifakına konuysa deprem sigorta poliçesi (DASK)
* Banka şubesinden alınacak ipotek evrakları (2 nüsha resmi senet, 1 nüsha kloz, 1 nüsha ıslak imzalı talepname, banka ve FU yetki belgesi fotokopisi, banka ve FU vekaletname fotokopisi, avukatın ve diğer uzman personelin nüfus cüzdanı fotokopisi)
 

BAŞVURU VE İŞLEM AŞAMALARI

 

İşlem için gerekli evraklar tamamlandıktan sonra Taşınmazın Sahibi web tapu üzerinden (https://webtapu.tkgm.gov.tr/)  e-devlet şifresi ile giriş yaparak ilgili gayrimenkul için başvuru yapar ve gerekli evrakları web tapu sistemine yükler. 


İşlemin başvurusunu sadece taşınmazın sahibi veya vekili yapabilir.


Başvuru yapıldıktan sonra Tapu Memuru tarafından işlemin hazırlığı yapılır. Tapu Müdürlüğü'nün yoğunluğuna göre işlem süreleri değişiklik gösterebilmektedir. Tapu Dairesi, işlemin hazırlanmasının ardından başvuru sahibinin telefonuna harç ve randevu saatini içeren bir SMS gönderir. Gönderilen SMS içerisinde harç makbuz numarası ve tapu randevu saati bilgisi bulunmaktadır. Harç makbuz numarası ile Ziraat Bankası ATM veya şubesinden ya da Halk Bankası Şubeleri'nden harçlar yatırılabilir.


Tüm İllerde yapılacak işlemlerde; ilgili işlemi gönderen şubeye, işlem için yönlendirilen avukatımızın iletişim bilgileri de iletilmektedir. Şubeden avukatımızın ve diğer uzman personelimizin telefonunun temin edilerek, avukatımızla ve diğer uzman personelimizle irtibata geçilmesi ve randevu bilgisinin avukatımıza ve diğer uzman personelimize önceden  bildirilmesi gerekmektedir.


İpotek işlemlerinde Taşınmazın sahibi (veya vekili) ve avukatın ve diğer uzman personelin tapu müdürlüğünde hazır bulunmaları gerekmektedir. Kredi müşterisinin ipotek verenden farklı bir kişi olduğu durumlarda kredi müşterisinin tapuya gelmesine gerek bulunmamaktadır.


Kararlaştırılan randevu saatinde avukat ve diğer uzman personel evrakları (Kullanılan vekâletname / yetki belgesi / resmi senet metin içeriklerini ve diğer hukuki konuları) ve tapu kütüğünü kontrol eder. Kontrol sonucu herhangi bir sorun tespit edilmezse resmi senetlere imzalar atılır.


Tapuda imzalar atıldıktan sonra, tapu memuru ipotek belgelerini tapu müdürüne onaylatması için müşteriye verir.


Evraklar tapu müdürü tarafından imzalanıp mühürlendikten sonra, müşteri evrak asıllarını avukata ve diğer uzman personele teslim eder.

 

 

ÖDENMESİ GEREKEN HARÇLAR

 

İki adet harç tahakkuk eder. Bunlar; değişkenlik göstermekle beraber döner sermaye harcı, ve suret harcıdır. Suret harcı sayfa sayısına göre alınmakta olup, harçlar taşınmaz sahibi tarafından ödenir.

 
Web Tapu Kullanım Kılavuzu

Yardım Merkezi